Skip to content

Language

Catan Latvijas čempionāts 2023

Catan Latvijas čempionāts 2023

Šī gada 22.23. aprīlī notiks “Catan” Latvijas čempionāts, kura uzvarētājs iegūs tiesības Latviju pārstāvēt “Catan” Eiropas čempionātā. Nāc un pierādi sevi, un neatliec pieteikšanos uz pēdējo brīdi, jo vietu skaits ir ierobežots.

BALVU FONDS

  • 1. vieta: Catan 3D + dalība Eiropas čempionātā.
  • 2. vieta: Brain Games dāvanu karte 75€ vērtībā.
  • 3. vieta: Brain Games dāvanu karte 50€ vērtībā.

KAD UN KUR?

Čempionāts šogad notiks 22.23. aprīlī modes un izklaides centrā “Rīga Plaza”, Mūkusalas ielā 71

Neaizmirsti atzīmēties mūsu Facebook pasākumā!

PIETEIKŠANĀS

Visas vietas aizņemtas!
Var nākt uz vietas sestdien no rīta, iespējams kāds dalībnieks būs atteicies vai neieradīsies un būs iespēja spēlēt.

Saite dalības apmaksai

Dalības maksu 10 € var iepriekš apmaksāt interneta veikalā, vai samaksu veic pasākuma dienā skaidrā naudā (iepriekšēja reģistrācija ir obligāta jebkurā gadījumā).

Vietu skaits čempionātā ir ierobežots, tāpēc neatliec reģistrāciju uz pēdējo brīdi! Sacensībās varēs startēt līdz 160 dalībniekiem.

ČEMPIONĀTA NORISE

Sestdiena, 22. aprīlī:

Laikā no 10:00 līdz ~19:00 Catan Latvijas čempionāta pirmā diena, kvalifikācija

  • 10:00–10:30 ierašanās, dalībnieku reģistrācija, 1. raunda spēlētāju sadalīšana pa galdiņiem (ierodoties pēc reģistrācijas laika, turnīrā piedalīties nebūs iespējams)
  • 10:50 čempionāta atklāšana
  • 11:00–12:45 1. atlases raunds
  • 12:45–13:00 rezultātu apkopošana, 2. raunda spēlētāju sadalīšana pa galdiņiem
  • 13:00–14:45 2. atlases raunds
  • 14:45–15:30 pusdienu pauze; rezultātu apkopošana, 3. spēlētāju sadalīšana pa galdiņiem
  • 15:30–17:15 3. atlases raunds
  • 17:15–17:30 rezultātu apkopošana, 4. raunda spēlētāju sadalīšana pa galdiņiem
  • 17:30–19:15 4. atlases raunds
  • 19:15–19:30 rezultātu apkopošana
  • 19:30 rezultātu paziņošana, fināla dalībnieku sastāva noskaidrošana

Svētdiena, 23. aprīlī:

  • 10.00–10.30 dalībnieku ierašanās, sadalīšanās pa galdiņiem
  • 10.30–12.15 astotdaļfināli
  • 12.15–12.30 rezultātu apkopošana, ceturtdaļfinālu spēlētāju sadalīšana pa galdiņiem
  • 12.30–14.15 ceturtdaļfināli
  • 14.15–15.00 pusdienu pauze; rezultātu apkopošana, pusfinālu dalībnieku sadalīšana pa galdiņiem
  • 15.00–16.45 pusfināli
  • 16.45–17.00 rezultātu apkopošana, fināla spēlētāju sadalīšana pa galdiņiem
  • 17.00–18.45 fināls
  • 18.50–19.00 apbalvošana

Laiki ir provizoriski un tie čempionāta laikā var mainīties!

 

Alkohola un citu apreibinošo vielu lietošana, kā arī agresīva uzvedība čempionāta laikā nav pieļaujama un draud ar diskvalifikāciju! Aizliegts traucēt vai palīdzēt citiem dalībniekiem! Mēs esam par tīru sportu!

“CATAN” ČEMPIONĀTA NOTEIKUMI

SPĒĻU DALĪBNIEKU SASTĀDĪŠANAS KĀRTĪBA UN VĒRTĒŠANA

Spēļu pasludināšana

Pirms katra raunda tiek publiskots datora sagatavots saraksts, kurā čempionāta dalībnieki ir sarindoti pa galdiņiem. Šajā sarakstā dalībnieki var noskaidrot tā galdiņa numuru, pie kura viņiem būs jāspēlē nākamā spēle, un doties uzmeklēt atbilstošo galdiņu.

Laukuma sagatavošana

Visas spēles tiek spēlētas uz atšķirīgiem laukumiem. Laukumu sagatavo spēlētājs, kuram ir ceturtā uzsākšanas pozīcija. Laukums tiek sagatavots pēc organizatoru izveidotā parauga.

 

 

Kvalifikācijas turnīra kartība (22. aprīlī)

Visi dalībnieki spēlē četrus raundus.

Pirmais raunds:

Spēlētāji datora noteiktā nejaušā kārtībā tiek sakārtoti pie galdiņiem. Ja dalībnieku skaits nedalās ar 4, tad 4–a galdiņi ir ar 3 spēlētājiem (a — atlikums, dalībnieku skaitu dalot ar 4).

Uzsākšanas kārtību spēlētāji nosaka, metot abus kauliņus. Uzsāk spēlētājs, kurš uzmeta visaugstāko kauliņu summu. Ja augstāko skaitlis ir uzmetuši divi vai vairāk spēlētāji, viņi (un tikai viņi) met kauliņus atkārtoti, līdz ir palicis tikai viens spēlētājs ar visaugstāko skaitli. Šis spēlētājs liks pirmo ciematu pirmais, un viņam sekos pārējie spēlētāji pulksteņa rādītāju kustības virzienā. Pēdējā spēlētāja pienākums ir būt par spēles baņķieri.

Otrais raunds:

Spēlētāji tiek sakārtoti pēc ranga. Pēc tam tos sakārto pie galdiņiem: 1. līdz 4. vieta — pie pirmā galdiņa, 5. līdz 8. vieta — pie otrā galdiņa, utt. Ja dalībnieku skaits nedalās ar 4 bez atlikuma, tad pie tiem galdiņiem, pie kuriem jāsēž 3 spēlētājiem, dodas dalībnieki, kas atrodas ranga zemākajās vietās. Uzsākšanas kārtību spēlētāji nosaka, metot abus kauliņus. Uzsāk spēlētājs, kam uzkrīt visaugstākais skaitlis. Ja augstākais skaitlis ir uzkritis diviem vai vairāk spēlētājiem, viņiem (un tikai viņiem) ir jāmet kauliņi atkārtoti, līdz ir palicis tikai viens spēlētājs ar visaugstāko skaitli. Šis spēlētājs liks pirmo ciematu pirmais, un viņam sekos pārējie spēlētāji pulksteņa rādītāju kustības virzienā. Spēlētājs ar zemāko rangu ir baņķieris.

Trešais un ceturtais raunds:

Spēlētāji izvēlas savas sākuma pozīcijas un nosaka baņķieri, ievērojot to pašu principu, kā abos pirmajos raundos. Atšķirība ir tikai tajā, ka trešajam un ceturtajam raundam rangs tiek veidots, ņemot vērā visu iepriekšējo spēļu rezultātus.

 

UZMANĪBU!

Sakarā ar ļoti saspringtu čempionāta laika grafiku, katra raunda laiks ir stingri ierobežots uz 1:30 h. Kad nospēlēta jau 1 h, spēlē tiks ieviests gājiena laika limits — 1 minūte. Ja spēle ilgst jau 1:30 h, galdiņam tiek dotas vēl piecas minūtes spēles pabeigšanai. Tiklīdz ir nospēlēta 1:35 h, spēle tiek pārtraukta, atļaujot pabeigt tā brīža gājienu. Šādā spēlē nav uzvarētāja. Saprotams, ka šāds iznākums lielākoties nav vēlams nevienam, jo rangs tiek primāri veidots pēc uzvaru skaita un tikai tad pēc punktiem, tādēļ, veicot gājienus, lūdzu lieki nekavējieties, kā arī nekautrējieties mudināt spēles partnerus nodot gājienu tālāk, ja spēle ir draudīgi ievilkusies.

Svarīgi!

Jāatceras, ka visas trīs pamatturnīra kārtas ir ar vienādu nozīmi. Tas, ka pēc ceturtās kārtas teorētiski ir brīvs laiks spēles pabeigšanai (jo „rindā“ negaida vairs neviena cita kārta), nav iemesls šīs kārtas pagarināšanai — arī trešās kārtas spēles tiks pārtrauktas pēc 1:35 h.

Pirmās dienas noslēgumā tiek sastādīts rangs, kur ņem vērā visu četru raundu rezultātus. Kvalifikācijas turnīra 32 labākie dalībnieki iegūs tiesības startēt fināla sacensībās svētdien, 28. augustā.

Fināla dienas kārtība (23. aprīlī)

Rezultātu noteikšanai ir ļoti svarīgi, lai otrajā dienā piedalās tieši 32 dalībnieki. Tādēļ, ja kāds no pirmās dienas 32 labākajiem dalībniekiem rezultātu pasludināšanas brīdī zina (vai, laikam ejot, uzzina), ka nevarēs piedalīties noliktajā datumā, viņam ir pienākums par to nekavējoties brīdināt sacensību organizatoru. Tādā gadījumā tiesības startēt fināla dienā tiek dotas nākamajiem aiz strīpas palikušajiem dalībniekiem.

Fināla diena (izslēgšanas spēles):

Pirms fināla dienas tiek noteikts visu dalībnieku rangs, ņemot vērā sestdienas spēles, kas noteiks dalībnieku sadalījumu pie galdiņiem pirmajā kārtā. Svētdien būs četras spēles. Pēc katras spēles, puse dalībnieku beigs turnīru. Katras spēles uzvarētājs automātiski kvalificēsies nākošajai kārtai, tāpat nākamajā kārtā iekļūs vēl tikpat dalībnieki, balstoties uz punktu attiecību iepriekšējās kārtās.

Pēc trešās spēles būs palikuši tikai 4 spēlētāji, kuri sacentīsies par Latvijas "Catan" čempiona titulu. Ranga 1. numurs pirmais izvēlēsies krāsu un kurš pēc kārtas noliks savu pirmo ciematu. Ranga 2. numurs izvēlas savu krāsu no atlikušajām un kurš pēc kārtas liks savu ciematu. Pēc tāda paša principa dara arī ranga trešais dalībnieks. Ceturtais spēlē ar to, kas palicis. Pēdējās spēles uzvarētājs neatkarīgi no iepriekšējo spēļu rezultātiem kļūs par Latvijas "Catan" čempionu! Pārējās vietas tiek sadalītas pēc iegūtām vietām pēdējā spēlē, bet vienāda punktu skaita gadījumā augstāko pozīciju izšķir rangs.

Fināla spēlē laukumu sagatavo un baņķiera funkcijas pilda čempionāta organizatori.

Latvijas "Catan" čempions iegūs tiesības startēt 2023. gada Eiropas "Catan" čempionātā!

SVARĪGI JĒDZIENI

Baņķieris

Baņķieris ir izejmateriālu un attīstības kāršu izsniedzējs un saņēmējs. Tikai viņam tiek nodotas izspēlētās izejmateriālu un attīstības kārtis un tikai viņš izsniedz izejmateriālu un attīstības kārtis no bankas. Viņam ir mutiski jāapraksta savas darbības, kad viņš izsniedz kārtis pats sev vai arī kad nodod savas izejmateriālu kārtis bankā. Ja spēlētājs, kam pienākas pildīt baņķiera pienākumus, nav drošs, ka var ar to precīzi un veikli tikt galā, spēlētāji drīkst vienoties par citu baņķieri no sava vidus.

Spēlētāju rangs

Spēlētāju rangu nosaka trīs kritēriji (svarīguma secībā):

 

  • kopējais uzvaru skaits (piemēram, spēlētājs ar 3 uzvarām vienmēr ir priekšā spēlētājam, kam izdevies uzvarēt 2 reizes);
  • kopējais uzvaras punktu (UP) skaits (ja spēlētājiem ir vienāds uzvaru skaits, tad spēlētājs ar augstāku kopējo UP skaitu ir augstākā ranga vietā);
  • kopējais procentuālo UP (%UP) skaits (situācijā, kad sakrīt gan uzvaru skaits, gan kopējais UP skaits, vietu rangā nosaka %UP summa). Spēlētāja %UP par konkrēto spēli nosaka, dalot šajā spēlē iegūto UP skaitu ar visu galdiņa spēlētāju iegūto UP summu. Lai aprēķinātu %UP spēlēm ar trīs spēlētājiem, spēles UP summa tiek palielināta par šīs spēles vidējo punktu skaitu. Ja šāda korekcija netiktu veikta, dalība trīs spēlētāju spēlēs dotu priekšrocības. Retā gadījumā, ja arī %UP skaits ir vienāds (kas galvenokārt var gadīties pēc pirmā raunda), galvenais tiesnesis izlozē, kurš no spēlētājiem ieņems augstāku pozīciju rangā.

 

Piezīmes:

  • Spēlētāja UP nosaka, ņemot vērā arī neizspēlētās uzvaras punktu kārtis.
  • Maksimālais UP skaits, ko spēlētājs var nopelnīt, ir 10. Tātad arī tad, ja uzvarētājam spēles gaitā izdevies „sakrāt“ 11 vai vairāk UP (neizspēlējot UP progresa kārtis un/vai iegūt garākā ceļa vai vislielākā karapulka kārti, kad viņam ir 9 punkti), rezultātā tiks ieskaitīti tikai 10.

 

Spēles anketa

Visos raundos katram galdiņam pirms spēles uzsākšanas tiek izsniegta spēles anketa, kur ir rakstīts raunda numurs, galdiņa numurs, spēles dalībnieku vārdi un punktu tabula. Spēlētāji uzrāda viens otram savu čempionāta dalībnieka karti, tādējādi apliecinot, ka viņi ir tie, kas norādīti anketā. Pēc punktu ierakstīšanas spēles beigās visi spēlētāji apstiprina, ka piekrīt rezultātiem, parakstoties uz spēles anketas.

Spēlētāja krāsas izvēle

Katrā spēlē spēlētājiem jāizvēlas savu figūru krāsa. Ja uz kādu krāsu pretendē divi vai vairāki spēlētāji, tā tiek piešķirta spēlētājiem ar augstāku rangu. Pirms pirmā raunda, kad rangs vēl nepastāv, prioritāti konfliktos nosaka sākuma pozīcija.

KO DER IEVĒROT

  • Nevelc garumā gājienu! Cieni arī citu spēlētāju laiku! Ja uz tavu aicinājumu tirgoties neviens neatsaucas, tas, visticamāk, nozīmē „nē“. Šajā čempionātā raundu ilgums ir stingri ierobežots, tādēļ čempionāta organizatori var būt spiesti noteikt gājiena laika limitu vai pat pārtraukt spēli, nenosakot uzvarētāju.
  • Kad esat beiguši spēli, ierakstiet rezultātus anketā un paziņojiet par spēles beigām! Izjauciet spēles laukumu, sakārtojot sauszemes lauciņus un skaitļu aplīšus atsevišķās kaudzītēs, kā arī vienkopus savācot katrs savas izmantotās figūras. Jūras lauciņus neizjauciet, jo tie katrā spēlē paliek vienādi izkārtoti. Uzvarētāja pienākums ir atnest anketu tiesnešu galdiņam!
  • Kauliņiem ir pa galdu jāripo — lai tie nebūtu vienkārši „uzlikti“. Ja kaut viens no kauliņiem ir nokritis zemē vai apstājas slīpi, abi kauliņi ir jāpārmet.
  • Spēles dalībnieki ir paši atbildīgi par noteikumu ievērošanas savstarpēju kontroli. Ja pēc kļūdas pieļaušanas ir uzsāktas jaunas darbības, pieļauto kļūdu vairs nedrīkst labot. Piemēram, ja uzkrita „7“, bet aizmirsās (un neviens neatgādināja) pārvietot laupītāju, bet jau aizsākās tirdzniecība un būvniecība, laupītāju vairs nedrīkst pārvietot (tomēr jāatceras, ja spēlētājs kāda iemesla pēc nevēlas pārvietot laupītāju un uzreiz cenšas uzsākt maiņu vai būvēšanu, lai no tā izvairītos, viņam ir jāņem vērā citu spēlētāju atgādinājums laupītāju pārvietot). Tāpat, ja bankā tika nolikti atbilstošie izejmateriāli, bet aizmirsās uzlikt uz laukuma attiecīgo figūru, tad pēc gājiena nodošanas nākamajam spēlētājam figūru likt uz laukuma vairs nedrīkst.
  • Mutiski paziņojumi nav saistoši un gala rīcība var tikt mainīta atkarībā no spēlētāja vēlmēm. Piemēram, ja spēlētājs saka, ka laupīs no spēlētāja A, bet tad tomēr kaut kāda iemesla pēc pārdomā un grib laupīt no spēlētāja B, to drīkst darīt. Vai arī ja spēlētājs nodod bankā mālu un koku, sakot, ka būvēs ceļu, tomēr to vēl neuzbūvē, viņš drīkst, piemēram, piemaksāt labību un aitu un galā uzcelt ciemu.
  • Figūra skaitās uzlikta uz laukuma tad, kad tā ir nolikta legālā vietā un spēlētājs to ir atlaidis. Kamēr spēlētājs figūru vēl nav atlaidis, viņš to drīkst pārvietot arī uz citu vietu. Tomēr, ja figūra ir atlaista, tās atrašanās vietu mainīt vairs nedrīkst.
  • Vienošanās ārpus spēles noteikumiem (piemēram, solījums uzdāvināt limonādi, ja neliks laupītāju) nav saistošas nevienai no pusēm un var tikt pārkāptas bez sekām. Cita lieta, ka vienošanās partneris var to ņemt ļaunā. Tas pats attiecas uz īstermiņa aliansēm — tās nav aizliegtas, taču jebkurā brīdī var sabrukt.
  • Pretinieku lēmumu ietekmēšana ar vārdiem nav aizliegta — mēs pieņemam, ka katrs dalībnieks ir spējīgs patstāvīgi pieņemt lēmumu. Ja vēlaties to spēlētāju, kas, jūsuprāt, manipulē ar citiem, „sodīt“, ir iespējams, piemēram, ar viņu netirgoties vai arī spēlēt pret viņu ar viņa paša ieročiem.
  • Pretinieku fiziska iespaidošana pirms, pēc vai spēles laikā, protams, ir pilnīgi nepieļaujama un nozīmēs dalībnieka diskvalifikāciju.
  • Ja esi nācis just līdzi vai arī esi čempionāta dalībnieks, kas savu spēli jau pabeidzis, tad, vērojot cita galdiņa spēli, ir aizliegts izteikt spēlētājiem dzirdamus komentārus un sniegt padomus. Iejaukšanās spēlē no malas (pat ar šķietami nekaitīgu repliku) var ietekmēt spēles iznākumu un tāpēc nav pieļaujama! Dalībnieks, kas veic šādu iejaukšanos, atkarībā no tās „kaitīguma pakāpes“ var saņemt no brīdinājuma līdz pat diskvalifikācijai (galvenā tiesneša lēmums).
  • Spēles tiek spēlētas ar pamatspēles „Catan“ Baltijas versiju. Izņēmums ir pirmais galdiņš, kas tiek spēlēts ar 3D “Catan” versiju angļu valodā. Komunikācija spēles gaitā notiek latviešu valodā, taču visi spēles dalībnieki drīkst vienoties arī par citu valodu.
Previous article Board game enthusiast Jānis' TOP 10
Next article Carcassonne Latvijas čempionāts 2023

Leave a comment

Comments must be approved before appearing

* Required fields

0