CARCASSONNE ČEMPIONĀTS
„Carcassonne“ ir lauciņu likšanas spēle, kurā spēlētāji pa vienam ņem un novieto lauciņus, uz kuriem ir attēlota Francijas dienvidu ainava. Uz lauciņa var būt attēlota pilsēta, ceļš, klosteris, pļava, kā arī dažādas to kombinācijas, un lauciņš jānovieto tā, lai uz tā attēlotā ainava sakristu ar apkārt esošo lauciņu ainavām. Par pabeigtajām ainavām spēlētāji saņem punktus, beigās uzvarot tam spēlētājam, kuram punktu ir visvairāk.
Brain Games rīko šos čempionātus kopš 2007. gada. Latvijas čempionam tiek nodrošināta iespēja piedalīties Pasaules čempionātā.
2025. gadā norisinājās 16. Carcassonne Latvijas čempionāts.

REĢISTRĀCIJA
Reģistrācijas anketa ir slēgta.
Vēl ir palikušas brīvas vietas, tāpēc nāc reģistrējies no plkst. 10.30 līdz 11.00. Uz vietas samaksu var veikt TIKAI skaidrā naudā!
Dalības maksa: 10€
Vietu skaits ir ierobežots tāpēc neatliec pieteikšanos uz pēdējo brīdi!
Seko līdzi jaunumiem Facebook pasākumā.
Ja kādu iemeslu dēļ tomēr netiec uz čempionātu, lūdzu par to informēt turnīra organizatoru. Naudas atgriešana par samaksāto dalību iespējama līdz 6. martam.
Atbalsta:






ČEMPIONĀTA PROGRAMMA
Laiki ir provizoriski un tie čempionāta laikā var mainīties!
Sestdien, 15. marts
10.30–11.00 dalībnieku reģistrācija, 1. raunda komandu sastādīšana (ierodoties pēc reģistrācijas laika, turnīrā piedalīties nav iespējams).
11.00–11.05 čempionāta atklāšana
11.05–11.35 1. raunds
11.45–12.15 2. raunds
12.25–12.55 3. raunds
Svētdien, 16. marts
13.05–13.35 4. raunds
13.35–14.35 pusdienu pauze
14.35–15.05 5. raunds
15.15–15.45 6. raunds
15.55–16.25 ceturtdaļfināls
16.35–17.05 pusfināls
17.15–17.45 fināls un spēle par 3. vietu
17.50 apbalvošana
ČEMPIONĀTA NOTEIKUMI
Čempionāts sastāv no divām daļām: priekšsacīkstēm un izslēgšanas spēlēm. Priekšsacīkstes tiek spēlēts pēc Šveices izspēles (Swiss draw) principa. Čempionāts tiek rīkots pēc līdzīgiem noteikumiem kā tas ir Pasaules čempionātā.
PRIEKŠSACĪKSTES
Priekšsacīkstes ilgst 6 raundus un tos izspēlē VISI dalībnieki.
Ja čempionāta dalībnieku skaits ir nepāra skaitlis, tad priekšsacīkstes raundos piedalīsies arī viens „rezerves spēlētājs“ no organizatoru puses.
Pirmajā raundā spēlētāji tiek sadalīti pie galdiņiem pa divi pēc nejaušības principa.
Pārējos raundos spēlētāji tiek sarindoti pēc ranga, spēlējot ar maksimāli sev līdzīgā pozīcijā esošu spēlētāju. Ja būs nepieciešams, tad tiks veiktas korekcijas, lai katra spēle būtu ar citu pretinieku.
Pēc priekšsacīkstēm, 8 labākie spēlētāji pēc ranga kvalificējas izslēgšanas spēlēm.
Alkohola un citu apreibinošo vielu lietošana, kā arī agresīva uzvedība čempionāta laikā nav pieļaujama un draud ar diskvalifikāciju! Aizliegts traucēt vai palīdzēt citiem dalībniekiem! Mēs esam par tīru sportu!
IZSLĒGŠANAS SPĒLES
Ceturtdaļfinālā piedalās 8 labākie priekšsacīkšu spēlētāji:
- A: 1. pret. 8.
- B: 2. pret 7.
- C: 3. pret 6.
- D: 4. pret 5.
Ceturtdaļfināla uzvarētāji turpina spēlēt pusfinālos:
- E: A pret D
- F: B pret C
Finālā spēlē pusfināla spēļu uzvarētāji (U). Pusfināla spēļu zaudētāji (Z) izspēlē spēli par 3. vietu.
- Par 1. vietu: E(U) pret F(U)
- Par 3. vietu: E(Z) pret F(Z)
Fināla uzvarētājs kļūs par Latvijas „Carcassonne“ čempionu un iegūs tiesības startēt Pasaules „Carcassonne“ čempionātā!
SPĒLES NOTEIKUMI
Visos raundos pie katra galdiņa spēlē divi spēlētāji.
Visos raundos tiek spēlēta pamatspēle bez paplašinājumiem, tātad spēle ar 72 lauciņiem.
Pirmajā raundā spēli uzsāk datora nejauši izvēlēts spēlētājs, pārējos raundos — spēlētājs ar augstāko rangu. Izslēgšanās spēlēs pirmais spēlētājs ir ar augstāko rangu priekšsacīkstēs.
Spēlē ir laika limits 15 minūtes uz spēlētāju, kura kontrolei tiks izmantotas šaha pulksteņa aplikācijas. Ja spēlētājs pārtērē sev piešķirtās 15 minūtes, viņš spēlē ir zaudējis ar nulle punktiem, savukārt viņa pretinieks novērtē nepabeigtās teritorijas saskaņā ar noslēguma punktu skaitīšanas noteikumiem.
Ja spēle beidzas ar vienādu punktu skaitu:
- Priekšsacīkstēs: abi spēlētāji iegūst 0,5 uzvaru.
- Izslēgšana spēlēs: uzvar spēlētājs, kurš veica otro gājienu.
Spēles galds ir dabiska teritorijas robeža. Ja spēlētājs vēlas, viņš var pārbīdīt visus izliktos lauciņus tālāk no malas, lai izbrīvētu vietu novietojamajam lauciņam. Taču, ja laukuma platums ir sasniedzis maksimālo izmēru, jaunus lauciņus „piestiķēt“ tā malās nedrīkst.
Par kļūdu kontroli atbildīgi ir abi spēlētāji. Ja spēlētāji nepamana, ka ir nolikts lauciņš tā, ka tam kāda no malām neatbilst novietošanas nosacījumiem, un spēlētājs jau izvilcis jaunu lauciņu, tad kļūda vairs nav labojama.
Šāds pats princips ir ar cilvēciņu novietošanu teritorijā, kurā jau ir cits cilvēciņš. Izņēmums ir, ja nav pamanīts, ka teritorija ir jau agrāk pabeigta. Tādā gadījumā spēlētājs ārpus kārtas aizliegts no laukuma savu cilvēciņu un ieskaitīt punktus.
Spēles gaitā ir aizliegts izmantot jebkādus palīglīdzekļus, lai atcerētos, kādi un cik lauciņi ir spēlē. Ja vēlies sekot līdzi un uzzināt, vai kāds konkrēts lauciņš vēl ir palicis vai nē, tad visi lauciņu veidi un to skaits pirms turnīra ir jāiemācās no galvas.
Pretinieka gājiena laikā drīkst izvēlēties un aplūkot nākamo lauciņu.
SPĒLES LAIKA KONTROLE
Spēles laika kontrolei tiks izmantota šaha pulksteņu aplikācija „Chess Clock“, kas jānodrošina katram dalībniekam! Aplikācija bezmaksas iespējams lejuplādēt iespējams šeit:
Aplikācijā jāizveido Carcassonne turnīra atbilsotoša laika kontrole:
- Jāatver aplikācija.
- Jāuzspiež uz pulkstens ikonas/jāatver iestatījumi.
- Jānospiež poga "New Custom Time".
- Jānosauc laika kontrole "Carcassonne".
- Jāiestata spēles laiks 15 minūtes.
- Jānomaina "Increment" uz 0 sekundēm.
- Jāsaglabā iestatījumos jaunizveidotā laika kontrole.
Pirms čempionāta jāpārliecinās, ka izdevies pareizi izveidot laika kontroli - katram spēlētājam ir 15 minūtes, pēc gājiena beigām netiek piešķirtas papildus sekundes.
Pirms katras partijas spēlētāji vienojas, kuru pulksteni izmantos. Ja spēlētaji nespēj vienoties, pulkstenis jānodrošina galdiņa otrajam spēlētājam.
ŅEM VĒRĀ
Ja, gājienu uzsākot, spēlētāja rīcībā nav neviena cilvēciņa, viņš šajā gājienā cilvēciņu novietot uz jaunas teritorijas nedrīkst. Ja viņš savā gājienā kādu teritoriju pabeidz, tad viņš noņem savus cilvēciņus no laukuma, un ar to arī viņa gājiens beidzas.
Situācijā, kad paņemto lauciņu nevar pievienot pie esošā laukuma, to atliek malā un tas vairs spēlē neatgriežas. Spēlētājam uzreiz jāņem jauns lauciņš.
Jautājumu un neskaidrību gadījuma sazinies ar galveno organizatoru: oskars@brain-games.com

BALVU FONDS

Brain Games dāvanu karte 50€ vērtībā

Brain Games dāvanu karte 100€ vērtībā + dalība Pasaules čempionātā

Brain Games dāvanu karte 25€ vērtībā

Brain Games dāvanu karte 100€ vērtībā + dalība Pasaules čempionātā

Brain Games dāvanu karte 50€ vērtībā

Brain Games dāvanu karte 25€ vērtībā
REĢISTRĀCIJA
Reģistrācija slēgta!
Dalības maksa: 10€
Apmaksājot dalību iepriekš: 8€
Vietu skaits ir ierobežots tāpēc neatliec pieteikšanos uz pēdējo brīdi!
Seko līdzi jaunumiem Facebook pasākumā.
Ja kādu iemeslu dēļ tomēr netiec uz čempionātu, lūdzu par to informēt turnīra organizatoru. Naudas atgriešana par samaksāto dalību iespējama līdz 5. aprīlim.
HALL OF FAME
VÕTA ÜHENDUST
VÕTA ÜHENDUST MEIE ÜRITUSTE KORRALDUSTIIMIGA