Izlaist līdz saturam

2016. gada Carcassonne turnīra noteikumi

Kopskats

Turnīrs sastāv no divām daļām: pamatturnīra un izslēgšanas spēlēm. Atkarībā no dalībnieku skaita turnīrs var tikt spēlēts divos veidos - klasikajā vienas grupas turnīrā vai arī divu grupu turnīrā.

Klasiskais turnīrs (ja dalībnieku ir līdz 32)

  • Pamatturnīrs ilgst 5 raundus.
  • Ja čempionāta dalībnieku skaits ir nepāra skaitlis, tad izlases raundos piedalīsies arī viens "rezerves spēlētājs" no organizatoru puses
  • Pirmajā raundā spēlētāji tiek sadalīti pie galdiņiem pa divi pēc nejaušības principa.
  • Pārējos raundos spēlētāji tiek sarindoti pēc ranga, un saskaņā ar to arī sadalīti pie galdiņiem - 1. un 2., 3. un 4., utt.
  • Spēlētāju rangu nosaka trīs kritēriji (svarīguma kārtībā): 1) Spēlētāja uzvaru skaits; 2) Visu spēlētāja pretinieku uzvaru skaita summa (Buholca skaitlis); 3) Spēlētāja punktu pārsvara (viņa gūto punktu un pretinieka punktu starpība) summa
  • Ja diviem spēlētājiem ranga dēļ iznāk vienam pret otru spēlēt divas raundus pēc kārtas, tad tiek ieviesta korekcija – no šiem abiem spēlētājiem rangā augstāk esošais spēlē ar vienas pozīcijas zemāku spēlētāju nekā sanāk pēc ranga. Piemēram, ja rangā pēc kārtas ir četri spēlētāji A, B, C un D un A ar B tikko spēlēja savstarpēju spēli, tad nākamajā raundā spēlēs A ar C un B ar D.
  • Pēc izlases raundiem, astoņi spēlētāji ar labāko rangu (neskaitot rezerves spēlētāju) turpina spēlēt ceturtdaļfinālā (1. vieta pret 8., 2. pret 7., 3. pret 6. un 4. pret 5.).
  • Pusfinālā spēlē ceturtdaļfināla spēļu uzvarētāji – 1/8 pret 4/5 un 2/7 pret 3/6.
  • Finālā spēlē pusfināla spēļu uzvarētāji.
  • Fināla uzvarētājs ir Latvijas Carcassonne čempions!
  • Pusfināla spēļu zaudētāji izspēlē spēli par 3. vietu.
  • Ceturtdaļfināla zaudētāji sadala vietas no 5. līdz 8.

Divu grupu turnīrs (ja dalībnieku skaits ir lielāks par 32)

  • Pamatturnīrs ilgst 5 raundus.
  • Pamatturnīrā dalībnieki ir sadalīti divās grupās - A un B.
  • Pamatturnīrs tiek izspēlēts tāpat kā klasiskajā variantā ar to atšķirību, ka savā starpā spēlē tikai vienas grupas dalībnieki.
  • Pēc 5 raundu pamatturnīra katras grupas 4 labākie spēlētāji iekļūst izslēgšanas spēlēs, kuras notiek trīs kārtās:

- Ceturtdaļfinālā spēlētāji spēlē pēc shēmas: A1-B4, A2-B3, A3-B2 un A4-B1.

- Pusfinālā savā starpā spēlē uzvarētāji no pāriem A1/B4-A3/B2, kā arī A2/B3-A4/B1.

- Finālā spēlē abu pusfinālu pāru uzvarētāji, kas savstarpējā mačā nosaka turnīra uzvarētāju un Latvijas čempionu, kas iegūst tiesības pārstāvēt Latviju 2016. gada pasaules čempionātā Vācijā (oktobrī).

- Par 3. vietu spēlē abu pusfinālu pāru zaudētāji.

- Ceturtdaļfināla zaudētāji sadala vietas no 5. līdz 8.

  • Dalījums pa grupām notiks šādi - tie spēlētāji, kas būt piedalījušies arī 2015. gada čempionātā tiks sarindoti pēc ranga atkarībā no pagājušajā gadā iegūtās vietas. Tālāk dalījums notiks šādi: 1. vieta nonāks A grupā, 2. vieta - B grupā, 3. vieta - A grupā, 4. vieta - B grupā utt. Pārējie spēlētāji grupās tiks ielozēti tā, lai grupās būtu pēc iespējas līdzīgāks spēlētāju skaits.

Spēles noteikumi

  • Visos raundos pie katra galdiņa spēlē divi spēlētāji.
  • Visos raundos tiek spēlēta pamatspēle bez paplašinājumiem, tātad 72 lauciņi.
  • Pirmajā raundā spēli uzsāk datora nejauši izvēlēts spēlētājs, pārējos raundos - spēlētājs ar augstāko rangu.
  • Spēlē ir laika limits 20 minūtes uz spēlētāju, kura kontrolei tiks izmantoti šaha pulksteņi. 20 minūšu limits ir pilnīgi pietiekami, lai normāli izspēlētu spēli līdz galam (~33 sekundes uz gājienu), un tas kalpo kā garantija, ka pasākums sekos līdzi stingri noteiktajam laika grafikam. Ja spēlētājs pārtērē sev piešķirtās 20 minūtes, viņš spēli ir zaudējis ar nulle punktiem, savukārt viņa pretinieks novērtē nenoslēgtos īpašumus saskaņā ar noslēguma punktu skaitīšanas noteikumiem.
  • Spēles galds ir dabiska teritorijas robeža. Ja spēlētājs vēlās, viņš var pārbīdīt visus izliktos lauciņus tālāk no malas, lai izbrīvētu vietu uzliekamajam lauciņam. Taču, ja laukuma platums ir sasniedzis maksimālo izmēru, jaunus lauciņus "piestiķēt" tā malās nedrīkst.
  • Par kļūdu kontroli ir atbildīgs spēlētāja pretinieks. Piemēram, ja viņš nepamana, ka ir nolikts lauciņš tā, ka tam kāda no malām neatbilst, taču viņš ir jau izvilcis savu lauciņu, tad kļūda vairs nav labojama. Tāpat ir ar pavalstnieku nolikšanu īpašumā, kur jau ir cits pavalstnieks. Izņēmums ir, ja nav pamanīts, ka īpašums ir jau agrāk pabeigts. Tādā gadījumā spēlētājs ārpus kārtas drīkst noņemt no laukuma savu pavalstnieku un ieskaitīt punktus.
  • Spēles gaitā ir aizliegts izmantot jebkādus palīglīdzekļus, lai atcerētos, kādi un cik lauciņi ir spēlē. Ja vēlies sekot līdzi un uzzināt, vai kāds konkrēts lauciņš vēl ir palicis vai nē, tad visi lauciņu veidi un skaits pirms turnīra ir jāiemācās no galvas.
  • Ja spēle beidzas neizšķirti:

- pamatturnīrā katrs no spēlētājiem saņem 0,5 punktus (1 punkta par uzvaru vietā);
- izslēgšanas spēlēs par uzvarētāju kļūst spēlētājs, kurš ir iztērējis mazāk laika. Ja arī iztērētais laiks ir vienāds, tad uzvar spēlētājs, kurš rangā ir augstāk. Ja arī rangs ir vienāds (tas var notikt tikai divu grupu turnīra gadījumā finālā vai spēlē par 3. vietu), tad uzvarētāju nosaka vietu sadalījuma kritēriji (Buholcs un kopējā punktu starpība).

Svarīgi noteikumi

Zemāk uzskaitīti biežāk pārprastie noteikumi:

  • Ja, gājienu uzsākot, spēlētāja rīcībā nav neviena pavalstnieka, viņš šajā gājienā pavalstnieku nolikt uz jauna īpašuma nedrīkst. Ja viņš savā gājienā kādu īpašumu noslēdz, tad viņš noņem savus pavalstniekus no laukuma, un ar to arī viņa gājiens beidzas.
  • Situācijā, kad paņemto lauciņu nevar pievienot pie esošā laukuma, to atliek malā un tas vairs spēlē neatgriežas. Spēlētājam uzreiz jāņem jauns lauciņš.
    Iepriekšējais raksts Dāvanu ceļvedis — spēles līdz 20 EUR

    Atstāt komentāru

    Komentāri parādīsies pēc tam, kad tiks apstiprināti

    * Obligātie lauki

    0