Space Base apskats

Space Base ir 2018. gadā izdota, vienkārša, ātra un draudzīga ekonomiskā dzinēja būvēšanas spēle. Ja man būtu iespēja izlikt šo spēli uz galda un izspēlēt vienu partiju, ar to pietiktu, lai tu zinātu, ka spēle ir ōsom. Kamēr šādas iespējas nav, klausies, es pastāstīšu, kas padara šo par ideālu variantu gan vieglu spēļu kompānijām, gan arī par diezgan pietiekamu starteri tiem, kas pēc tam turpinās ar Arkham un Scythe.

Katra spēlētāja floti veido no 1 līdz 12 numurēti kuģi, kas dara to, ko nu parasti kosmosa kuģi dara — kāds ražo ienākumus, kāds vienkārši atved naudu un kāds rada uzvaras punktus vai varbūt pat nedaudz maina laiku un telpu... Bet par to vēlāk.

Katram kuģim ir savs sektors un sava spēja, un, kad tu uzmet atbilstošo skaitli, šī spēja izpildās, piemēram, tu dabū 3 kosmiskās naudiņas. Kosmiskās naudiņas, savukārt, var izmantot, lai pirktu papildu kuģus. Papildu kuģi, protams, dod vairāk labumu, nekā sākotnējie, bet, hmm, ko lai dara ar sākotnējiem kuģiem...? Tie iekārtojas tajā pašā sektorā (skaitlī), tikai nu jau ar kājām gaisā, un dod labumiņus tad, kad pretinieki uzmet atbilstošo skaitli.

Tiem, kas ir pazīstami ar Katanu, šī mehānika būs ļoti pazīstama — neatkarīgi no tā, kam ir gājiens, visi vienalga seko līdzi metamkauliņiem, jo katram ir iespēja kaut ko iegūt.

Atšķirībā no Katanas ir viegli „iegūt“ visus skaitļus, turklāt vēl arī uzkrāt tiem daudz dažādu bonusu - piemēram, var vienmērīgi uzlabot visus sektorus un dabūt nelielu labumu katrā metienā, taču tikpat labi var uzlabot 7 vai 9 četras vai piecas reizes, un katru reizi, kad pretinieki uzmetīs vajadzīgo, tev ir viens pārspēkots gājiens.

Stratēģiju un taktiku šim „nopelni — uzlabo — nopelni vairāk“ ciklam piešķir dažādi sīkumiņi. Piemēram, katrs pirkums maksā visu naudu — biji sakrājis 39 naudiņas, bet ļoti gribējās kuģi par 3? Ļoti žēl, tavs atlikums ir tieši 0 naudiņas. To, savukārt, var izlabot vienkārši — uzlabojot ražošanu, jo nauda nekad nepakāpjas zem ražošanas skaitļa. Kosmosa kuģi ir sadalīti klasēs pēc cenas (lētie maksā no 2 līdz 5, vidējie — no 7 līdz 9 un dārgie — no 12 līdz 14), tādēļ bez attīstītas ražošanas sakrāt pašai, pašai stiprākai flotei būs grūti.

Citi kuģi ļauj izmantot nevis uzmesto sektoru, bet gan kaimiņu pa labi vai pa kreisi. Citi ļauj samainīt vietām citu sektoru kuģus. Vai par +1 uzlabot uzmesto rezultātu, lai iegūtu kaut ko ļoti, ļoti labu. Un tā tālāk. Ir arī kārts, kas ļauj uzvarēt spēli nekavējoties — tikai tā ir jānopērk un pēc tam 4 reizes jāuzmet 12...

Spēles autors ir John D. Clair, Mystic Vale autors, un tieši tā spēle arī jūtas — ļoti ātra, dinamiska (pirmo pusi tā šķiet nesteidzīga — visi lēni būvē savas flotes, bet tad vienā brīdī visi secina, ka ekonomika strādā, un nu var sākt krāt punktus, un dažos intensīvos gājienos viss ir finišā) un skaista.

Manā īpašumā tā ir nedaudz vairāk par mēnesi, kā laikā tā ir izspēlēta 23 reizes — teicams rādītājs!

Autors Kārlis Bergmanis

Board Game Geek reitings: 7.4

Bildes no personīgā arhīva un BGG

Ja ir interese par šo spēli, tad raksti Aleksandram (aleksandrs@brain-games.com) un, iespējams, izdosies to iekļaut kādā no nākotnes pasūtījumiem.


Komentēt: