Kad šahs un dambrete jau uzspēlēta jeb alternatīvas klasiskajai galda spēlei

Galda spēles ir lieliska dāvana, jo apvieno kopā ģimeni, draugus un nav nekā vērtīgāka kā kopā būšana gan svētkos gan ikdienā. Spēles nav tikai izklaide, tām ir arī liela pievienotā vērtība. Šobrīd galda spēles ir ļoti attīstījušās un klasiskajām spēlēm, tādām kā dambrete un šahs, ir liels skaits alternatīvu, kas spēj apmierināt visprasīgāko mūsdienu spēlētāju. Šeit apkopojām dažas no šobrīd aktuālajām galda spēlēm, kuras vērts uzspēlēt, ja kādreiz esi spēlējis dambreti vai kādu citu stratēģisko galda spēli. Atrodi pretinieku un sāciet spēlēt!
 

QUATRO

Paredzēta 2 spēlētājiem.  Spēles ilgums 20min. Ieteicams vecums 8+ 

Kā pirmais un acīmredzamais par spēli- tā ir gaumīga spēle ar koka kauliņiem. Stratēģiska spēle līdzīgi kā dambrete, kur lai uzvarētu jādomā daži gājieni uz priekšu, kā arī var veidot slazdus-kombinācijas, kur pretinieks pats sev negribot uzliks tieši to kauliņu, kas jums nepieciešams, lai uzvarētu. Šī ir tā spēle- jo vairāk spēlē, jo vairāk aizrauj.  

Spēle sastāv no dēļa-pamata un 16 figūriņām- kauliņiem, kuriem ir atšķirīgas 4 pazīmes- augstums, krāsa, forma, konsistence. Kauliņš var būt- garš, īss, balts, melns, kvādrātveida vai apaļš, ar dobumu vai slēgts. Mērķis ir novietot ceturto kauliņu pēc kārtas rindā, tā, lai visiem 4 kauliņiem ir vismaz viena kopīga pazīme. Grūtības to izdarīt rada otrs spēlētājs, kas vēlas panākt tieši to pašu savā gājienā, traucējot taviem plāniem.

 

 SANTORINI

Paredzēta 2-4 spēlētājiem. Spēles ilgums 20min. Ieteicamais vecums 8+

Abstarkta spēle, kas galda spēļu tirgū ir diezgan sen, taču laika gaitā ir ļoti pilnveidojusies un attīstījusies, pielāgojoties jaunām spēlētāju prasībām un paaudzei. Santorini daudzējādā ziņā ir kā šahs, izņemot to, ka tas ir daudz draudzīgāks iesācējiem. Tā ir stratēgiska spēle, kas aizraus skolas vecuma bērnus, kā arī pieaugušos, ja tie spēs atklāt spēles dziļāko burvību. Noteikumi pietiekami vienkārši. Spēles būtība ir pārvietot vienu no saviem kauliņiem- celtnieku uz kaimiņa laukumu, lai pēc tam tur būvētu ēkas. Spēle vairākos līmeņos. Spēlē uzvar tas, kura celtnieks sasniedz trešo līmeni, pārvietojot strādnieku uz trešā līmeņa ēkas virsotni. Tie, kas spēlē pirmo reizi, noteikti vēlas uzspēlēt vēl, lai izmēģinātu kādu citu stratēģiju.

 

 

HIVE

Paredzēta 2 spēlētājiem. Spēles igums 20min. Ieteicamais vecums 9+

Šīs spēles atslēgas vārdi - strops un bišu karaliene. Aizraujoša startēģijas spēle diviem spēlētājiem, kuru var spēlēt gandrīz jebkur- nepieciešama tikai līdzena virsma. Stratēģijas ziņā atgādina šahu.  Stropu veido 22 gabali-kauliņi- 11 melni un 11 balti, kas atgādina dažādas radības, kur katrai ir unikāls pārvietošanās veids spēlē. Ir skudras karavīri, zirnekļi, vaboles, sienāži un pati galvenā bišu karaliene. Spēle sākas, kad pirmais kauliņš ir novietots. Spēles mērķis ir pilnībā apņemt pretinieka karalieni, vienlaikus cenšoties bloķēt pretinieku, kas rīkojas tieši tāpat. Spēlētājs, kurš pilnībā ieskauj pretinieka karalieni, uzvar spēli.

 

 

 AZUL

Paredzētais spēlētāju skaits 2-4. Spēles ilgums 30-45min. Ieteicamais vecums 8+

Spēle, kas saņēmusi daudzas balvas un nominācijas. 2019. gada UK Games Expo labākā abstraktā spēle. Spēle ar pievilcīgu un krāsainu dizainu, kas ne vienam vien spēlētājam atgādinās par ceļojuma iespaidiem no saulainās Portugāles, Spānijas un ne tikai.

Spēles stāsts- senie mauri iepazīstināja pasauli ar azulejos-baltajām un zilajām keramikas flīzēm, kas drīz vien tika plaši izmantotas arhitektūrā. Portugāles karalis Manuel I savas vizītes laikā Spānijas dienvidos pamanīja skaistās flīzes, to veidotos ornamentus un bija apburts ar to skaistumu. Viņš lika nekavējoties savu pili Portugālē rotām ar šīm flīzēm. Spēles dalībnieki var iejusties dekoratoru un arhitektu tēlā, veidojot Evoras pili Portugāles karalim. Dalībnieki sacenšas flīžu likšanā pilī dažādās kombinācijās, ņemot tās no rūpnīcām un liekot uz sava spēlētāju galda-dēļa. Īpašā punktu skaitīšanas sistēma nosaka uzvarētāju. Taču vislielākais gandarījums un prieks spēlētājam ir tad, kad izdevies noflīzēt visu sienu. Vizuāli ļoti skaista un krāsaina spēle.

 

 

ONITAMA

Paredzēta  2 spēlētājiem. Spēles ilgums 15-20min. Ieteicamais vecums 8+.

Šī noteikti ir spēle ar īpašu šarmu. Tā ir pietiekami sarežģīta, taču noteikumi ir vienkārši. Pārsteidz attēlu zīmēšanas stils, izmantojot ķīniešu tinti, kas noteikti ir liels pluss spēles atmosfēras radīšanā. Spēle sastāv no 16 dažādām dzīvnieku kārtīm, kur katrai ir īpašs pārvietošanās veids laukumā. Katram spēlētājam ir 5 bandinieki sānos un viens vidū, kuru pārvietošanos spēles laukumā diktē kārtis. Katram dalībniekam ir piecas kārtis, no kurām divas ir redzamas pretiniekam, lai piešķirtu papildus azartu spēlei. Paņemot pretinieka galveno bandinieku vai pārvietojot galveno bandinieku pretinieka galvenā bandinieka sākuma punktā, tiek uzvarēta spēle.

 

TZAAR 

Spēle paredzēta 2 spēlētājiem. Spēles ilgums 30-60min. Ieteicamais vecums 13+

Šī ir spēle, kur katrā gājienā tiek pārbaudīts, cik stiprs tu jūties un, vai esi gatavs riskēt. Jebkurš gājiens spēlē var darboties gan tev par labu, gan būt pret tevi. Spēles pamatā ir pareizo izvēļu izdarīšana. Abiem spēlētājiem ir 30 gabali-kauliņi, kas ir sadalīti trīs veidos: 6 Tzaars, 9 Tzarras un 15 Totts. Trīs veidu kauliņi veido trīsvienību: tie nevar pastāvēt viens bez otra. Spēlētājiem ir jāuzbrūk, sakraujot  tos pareizajā secībā, pārvietojiet tos pareizajā virzienā, lai varētu apņemt pretinieku. Spēlējot jāpatur prātā, ka jebkurš pieklājīgs pretinieks redzēs uzbrukumu un jums būs jāpiespiež pretinieks kustēties tā, kā vēlaties. Šī spēle ir patiešām sarežģīta, lai tikai vienu reizi spēlētu. Spēlējot to, it īpaši, ja jūs zaudējat, jums ir vēlme to atkārtot, lai balstītos uz iegūtajām zināšanām.

 

      

YINSH

Spēle paredzēta 2 spēlētājiem. Spēles ilgums 30-60min. Ieteicamais vecums 9+

Spēle ir ieguvusi daudzas balvas, nominācijas un galda spēļu tirgū ir pazīstama jau krietnu laiku. Spēle, kura sākumā var šķist totāls haoss, taču sākot spēlēt tas pamazām zūd kā migla un parādās saspringta, dziļi stratēģiska spēle.  Spēle sastāv no 5 baltiem, 5 melniem riņķiem un 51 kauliņa, kuriem viena puse ir melna, bet otra balta. YINSH spēlē katrs spēlētājs startē ar pieciem riņķiem uz galda. Katru reizi, kad tiek pārvietots riņķis, tas atstāj marķieri-kauliņu. Kad marķierus šķērso riņķis, tie ir jāapgriež, tāpēc to krāsa spēles gaitā nepārtraukti mainās. Spēlētājiem jāmēģina izveidot piecu marķieru-kauliņu rindu noteiktajā krāsā. Ja spēlētājam tas izdodas, viņš noņem vienu no saviem riņķiem kā norādi, ka viņš ir izveidojis šādu rindu. Šis solis tuvina uzvarai, bet reizē padara arī vājāku. Pirmais spēlētājs, kurš noņem trīs savus riņķus, uzvar spēlē.


Komentēt: