Ziemas spelgonī

Galda spēles ir lielisks veids kā uz kaut neilgu brīdi ieslīgt citā pasaulē, iemiesoties cita cilvēka tēlā, un tāpat tā ir lieliska iespēja iepazīt savus draugus vēl labāk, redzot, kā viņi rīkojas dažādās situācijās. Dead of Winter spēles laikā varēsi uzzināt, vai uz saviem instinktiem varēsi paļauties gadījumā, kad uz spēles likts ir viss — izdzīvošana vai iznīcība.

Galda spēle Dead of Winter (Ziemas spelgonī) ir sadarbības spēle, bet tikai daļēji. Spēle ir par divām līdz piecām cilvēku grupām ar savu vadītāju, kuras mēģina izdzīvot „ziemas spelgonī“. Ziemas spelgoni pārdzīvot būs sarežģītāk, pateicoties lieliskajam spēles laikā paveicamo lietu sadalījumam. Spēlētājiem kopā ir jāmeklē ēdiens, instrumenti, ieroči, jātīra kolonija, jācīnās ar zombijiem un jādomā pašiem par savu labklājību. Šajā galda spēlē ir iespējami astoņpadsmit dažādi spēles pamatuzdevumi, kuri ir tik dažādi, kā sākot ar pietiekamu zāļu resursu atrašanu visiem spēlētājiem un beidzot ar zombiju padzīšanu no kolonijas. Katra spēlētāju izdzīvotāju grupai ir savs slepenais uzdevums (tādi kopā ir septiņdesmit). Šie uzdevumi ir ļoti dažādi, bet ļoti atbilstoši spēles stāstam. Kāds spēlētājs, iespējams, būs izvilcis uzdevumu, kas liks viņam spēli pabeigt bez kārtīm savā kāršu kavā, cita uzdevums būs pabeigt spēli ar konkrētu skaitu degvielas kannu un konkrētu skaitu barikāžu uz spēles galda. Ģenialitāte slēpjas aspektā, ka starp šīm septiņdesmit uzdevumu kārtīm slēpjas divdesmit divas „sliktās“ nodevēja kārtis. Ko tas nozīmē? Spēles sākumā tiek noteikts pie spēles galda esošo spēlētāju skaits, pareizināts ar divi — tik daudz tiek paņemti „labie“ spēlētāju uzdevumi. Pēc tam šajā kaudzītē tiek iejaukta viena „sliktā“ nodevēja kārts. Iznākums ir šāds — pie galda, piemēram, pieci sēdošie spēlētāji, pa vienam izvilks savu uzdevumu. Iespēja, ka kāds no šiem spēlētājiem ir nodevējs ir 1:11, bet kaut niecīga iespēja pastāv, un tieši šī nianse visas spēles laikā spēlētājiem liks būt paranojas pārņemtiem, jo nevienā brīdī spēlētāji nevar saprast vai, piemēram, Jānis savus izdzīvotājus aprīko ar ieročiem, jo viņš grib sekmīgi palīdzēt cīnīties ar zombijiem vai arī šos ieroču stobrus kādā spēles brīdī viņš vēlas pavērst pret mums pārējiem. Vienmēr pastāv iespēja „aizdomīgo“ spēlētāju izbalsot, taču tajā brīdī viņš saņem jaunu „izraidītā spēlētāja“ uzdevumu (tādi kopā ir piecpadsmit). Protams, ja spēlētāji kļūdās savā izvēlē un izbalso labo spēlētāju, tas viņu iespējams saniknos un liks viņam darīt ne visai labas lietas vai arī gluži pretēji, viņš mēģinās savākt resursus savai automašīnai un doties prom no šīs visa labā aizmirstās vietas, kuras pie galda esošie spēlētāji sauc par mājām.

Kā vienu no lielākajām šīs spēles priekšrocībām varu minēt to, ka spēles scenārijs neatkārtosies ne desmitajā ne piecdesmitajā spēles reizē. Parēķiniet paši — katram spēlētājam ir jāizvēlas divi no piecdesmit spēles tēliem, jāvienojas par vienu no astoņpadsmit spēles uzdevumiem, jāizvelk viens no septiņdesmit slepenajiem uzdevumiem un katrā spēles raundā būs jātiek galā ar kādu no četrdesmit divām krīzēm.

Un nu par, manuprāt, visinteresantāko un neredzētāko spēles daļu. Mums kā galda spēļu spēlētājiem visvairāk noteikti nepatīk brīdis, kad esi savu gājienu veicis un nu ir jāgaida kamēr pārējie spēlētāji izdara savus lēmumus. Spēlē Dead of Winter šī problēma ir atrisināta ar „krustceļu kāršu“ palīdzība. Kā tas darbojas? Spēlētāja gājiena laikā cits spēlētājs, kas atrodas pa labi, paceļ „krustceļu kārti“ un lasa tās nosacījumu. Piemēram: „Ja spēlētājs pārvietojas no vietas ārpus kolonijas uz koloniju un neizmanto automašīnu.“ Ja kādā brīdī spēlētāja gājiena laikā piepildās šis nosacījums, tad otrs spēlētājs, kam rokās ir „krustceļu kārts“ saka: „Stop!“ un lasa uz kārts esošo stāstu. Piemēram, uz šīs kārts varētu būt rakstīts, ka izdzīvotājam, mēģinot atgriezties kolonijā, ir uzbrukuši trīs suņi, un nu viņam ir divas izvēles — pirmā ir mukt uz citu vietu, nometot trīs kārtis no savas kāršu kavas, otrā ir cīnīties ar suņiem, un, ja šis tēls izdzīvo, viņam ir iespēja kolonijas ēdiena kaudzē ielikt trīs ēdiena simbolus. Reizēm par krustceļu atrisinājumu ir jābalso visiem spēlētajiem, un reizēm tieši šo dzīvībai svarīgo lēmumu laikā visi spēlētāji var izdarīt savus secinājums par cita spēlētāja vadmotīviem. Ja spēlētājs ir nodevējs, viņš tikpat kā noteikti balsos par to iespēju, kas nepalīdz pārējiem.

Šī spēle ir kā īsts mākslas darbs — lieliskas spēles sastāvdaļas, skaisti ilustrēti tēli, daudz dažādu priekšmetu, ko atrast dažādās pamestās pilsētas vietās un saprotami spēles noteikumi. Jā, šī galda spēle ir angļu valodā, kas daudzus galda spēļu entuziastus atturēs no tās iegādes. Protams, ja angļu valodu saprotat labi un esat gatavi nedaudz paskatīties interneta vietnē youtube kanālā Watch It Played publicētos video (angļu valodā) par spēles uzsākšanu un noteikumiem, tad šī spēle ir katra eiro centa vērta. Pēc šīs spēles iegādes to esmu spēlējis sešās dažādās kompānijās, un visās pēc pirmo pāris raundu izspēles spēlētāji ir sapratuši spēles noteikumus.

Sēžoties pie spēles galda, uz kura ir izkārtota šī brīnišķīgā galda spēle, galvenais ir ieslēgt kādu no tieši šai spēlei radītajiem skaņu celiņiem (atrodami vietnē youtube), jāiegrimst spēles stāstā un kaut uz pāris stundām jāaizmirst par pasauli ar loga.

Pieejams arī spēles paplašinājums: Dead of Winter:The Long Night


Bilžu un raksta autors: Roberts

 


Komentēt: