Small World apskats

Šī zeme nebija liela, bet tā dzīvoja mierā un pārticībā, ja neskaita dažas Zudušās Ciltis mežos un alās. Nu un Milžus kalnos, kas reizēm nokāpa ielejās pakarot. Ā, un arī Komando Vārdotājus, kas nāca no dienvidiem. Reizēm gadījās Lidojošo Jūraszirdziņu iekarojumi, bet tie nebija ilgi, jo tos padzina Amazones. Savukārt Amazones padzina troļļi, taču viņu ekspansija nebija biedējoša, jo no otras puses nāca Elfu Hipiji ar pieradinātu Pūķi, dedzinādami visu savā ceļā…

Tātad zeme dzīvoja mierā un pārticībā.

Small World ir teritorijas kontroles spēle (tiem, kam ir zināma šī žanra klasika - Risks - princips būs skaidrs acumirklī), kurā vairākas ciltis cenšas iekarot lielāko skaitu zemju, pirms izbeidzas karavīri un sākas tās noriets.

Katrs spēlētājs saņem noteiktu skaitu savas cilts karotāju (cilšu ir ļoti daudz - Burvji, Milži, Hobiti, Žurkcilvēki, Amazones…) un gājienā lemj par to sadalījumu - lai iekarotu teritoriju, vajag 2 vienības, bet ja tur ir kalns - tad jau 3, ja pretinieks - tad plus vienu par katru pretinieka karotāju, tāpat jāskaita arī cietokšņi, nometnes, torņi un viss pārējais, ko katra cilts var atstāt. Gājiena beigās katra teritorija dod punktus un gājiens pāriet nākamajam spēlētājam… Kurš dara to pašu, reizēm uzreiz atņemot nupat iekarotās zemes.

Spēles mehānisms ir vienkāršs, taču to dažādo ciltis - katrai no tām ir sava spēja, piemēram, milži saņem +1 spēku, ja iekaro teritoriju blakus kalnam. Rūķi, savukārt, saņem 2x vairāk punktu par katrām raktuvēm. Elfi nemirst, viņi atgriežas pie spēlētāja un nākamajā gājienā var atgriezties laukumā.

Papildus tam, katrai ciltij piemīt nejauši izvēlēta spēja, kas pievieno vēl vienu elementu - piemēram, Pūķis, kurš var katrā gājienā iekarot vienu teritoriju, neatkarīgi no tur esošā spēku skaita, vai cilts teltis, kuras var izvietot iekarotajās zemēs, padarot to atņemšanu grūtāku, vai spēja lidot…

Vēl viens papildinājums ir cilšu noriets - kad visi karotāji ir laukumā un tālāki iekarojumi nav iespējami, var pieteikt norietu, kas nozīmē, ka ar pašreizējo cilti vairs darbības netiek veiktas, un spēlētājs var izvēlēties nākamo. Iepriekšējā cilts paliek laukumā un turpina dot ienākumus, kā arī kalpo kā šķērslis pretinieku ekspansijai. Vienas spēles laikā katrs spēlētājs nomainīs aptuveni 3 ciltis, izmēģinot dažādas taktikas un iespējas.

Rezumē: spēle ir vienkārša (noteikti draudzīga arī ģimenēm), vizuāli saistoša, un vakara gaitā to var izspēlēt ne tikai vienu, bet droši arī vairākas reizes. Papildus tam, ja spēle iepatīkas un tiek spēlēta gana bieži, tai ir pieejams iespaidīgs papildinājumu klāsts - Pazemes variants, Upes, Salas un citi.

Tātad? Zeme dzīvoja mierā un particībā...

Spēli vari iegādāties Brain Games veikalos Rīga Plaza 1. stāvā vai K. Barona ielā 55, vai arī interneta veikalā:  Small World

Board Game Geek reitings: 7.3

Autors: Kārlis Bergmanis

Bildes no personīgā arhīva un Board Game Geek


Komentēt: