Orc-lympics apskats

Spēles apskats – Orc-lympics

Mehānikas: Kāršu drafts, izsole

Spēles sarežģītība: viegla

Spēles ilgums: 15 min

Spēlētāju skaits: 2–5

Labākais spēlētāju skaits: 4–5

Arvien vairāk pārskatot savu spēļu kolekciju, saprotu, ka man ir kaudze ļoti nopietnu stratēģisko spēļu, bet pietrūkst maz labu, jautru un īso spēļu (t. s. „filleru“). Iztrūkums ir īpaši jūtams brīžos, kad dauzi ir ieradušies, bet jāgaida, kamēr kāds kavējas, vai brīžos, kamēr jāpagaida, līdz otra grupiņa pabeigs spēli. Šodien apskats par vienu dinamisku īsspēli — Orc-lympics.

Tematika

Izrādās, arī fantāzijas rasēm ir savas olimpiskās spēles, kurās komandas sacenšas veiklībā, spēkā un atjautībā. Spēlēs piedalās orki, elfi, džini, goblini un daudzas citas populāras, klišejiskas fantāzijas žanra rases. Kā tas ir sagaidāms no īsas, ļoti mehāniskas spēles, tēma nav svarīgākais, bet tā tomēr ir jūtama. Ir atšķirīgas disciplīnas, kurām pakāpeniski notiek sacensības starp dažādām komandām. Spēlē rodas sajūta, ka jā — šīs ir tās sacensības, kurās beidzot komanda darīs visu, lai uzvarētu.

Komponenti

Orc-lympics ir kāršu spēle, tāpēc galvenais komponents ir kāršu kava. Kārtis ir pietiekami labas kvalitātes. Spēles vizuālā dizaina autors ir Reinis Pētersons, kas jau izsaka daudz. Spēles fantāzijas rasēm gan ir izvēlēts ļoti interesants un mūsu platuma grādiem netipisks stils. Tās ir veidotas „Chibi“ stilā, kas ir ierasts japāņu animācijas stils ar mīlīgiem tēliem, kuriem raksturīgas disproporcionāli palielinātas galvas. Man personīgi parasti tas neuzrunā, taču šoreiz tas netraucēja, pat likās iederīgi, jo tēli nav saldeni mīlīgi. Izvēlētais dizains tos padara atšķirīgus no pārāk ierastā fantāzijas žanra, tāpēc dizainu uzskatu kā plusu. Spēles komplektā ir arī divi kausi, kas tiek iestiprināti statīvos. Uz galda izskatās ļoti labi, bet mazs mīnusiņš ir tāds, ka ar statīviem tie neielien kastē, tāpēc katru reizi kausus nākas demontēt. Tas gan tiešām ir sīkums.

Mehānika

Mehānikas ir ļoti vienkāršas, bet to veiksmes noslēpums slēpjas labi pārdomātās niansēs. Spēle sastāv no divām galvenajām fāzēm — komandas izveides un sporta spēlēm. Komandas izveides pamatā ir kāršu drafts. Respektīvi, katrs spēlētājs sāk ar 8 kārtīm, no kurām patur vienu kārti, bet pārējās padod citiem spēlētājiem. Tas ilgst tik ilgi, kamēr katrs ir paņēmis savā īpašumā 8 kārtis. Āķis — spēlētāji veido sporta komandas, jo pēc drafta no astoņām kārtīm drīkstēs paturēt tikai 3 rases, tāpēc, ja tev ir sakrāti orki, elfi, cilvēki un goblini, tev nāksies atteikties no vienas rases, kas nozīmē, ka spēles uzsāksi ar mazāk kārtīm. Tāpat spēcīgāko rasu kāršu skaits kavā ir mazāks, nekā nomināli vājāko rasu skaits. Šī nianse draftu padara ļoti interesantu, un nekad nav pārliecinošas drošības, ka kāda kārts tiešām būs labāka par pārējām.

Otra fāze ir septiņas sporta disciplīnas, kur pamatmehānika ir izsole. Ir trīs veidu sporta sacensības — ātrums, spēks un viltība. Katrā vajadzīgas citas prasmes, kas attēlotas uz rasu kārtīm. Piemēram, orki ir spēcīgi, bet nav pārāk viltīgi. Izsole notiek, liekot komandu kārtis pie noteiktās disciplīnas, spēlētājs, kurš ieguvis vislielāko skaitlisko vērtību, ir uzvarējis noteiktajās sacensībās, bet otrā vieta dabū sudraba kausu. Taču arī šeit ir nianse — izmantotie sportisti tiek nolikti aizklāti un nav pieejami nākamajiem raundiem, taču spēlētāji, kas neuzvarēja drīkst vienu no sportistiem paņemt atpakaļ rokās. Līdz ar to spēlētājiem ir iespēja cirkulēt savas kārtis un zaudēt vienās sacensībās, lai uzvarētu citās. Kāršu cirkulācija ir tas mehānisms, kas liek pakāpeniski domāt, kad un cik daudz izspēlēt kārtis.

 

Vairākspēlējamība

Kā jau īsspēlei, mehānismi ir skaidri, ātri, un dziļums nav pārāk liels, taču procesa laikā izdarāmās izvēles ir gana interesantas, tāpēc uzskatu, ka vairākspēlējamība ir pietiekama. Man noteikti vienā sesijā gribētos izspēlēt vairākas reizes, tāpēc mazliet žēl, ka pamatnoteikumos nav iebūvēti mehānismi kā labākais no trim partijām, taču ir mudinājums, ka tā var darīt. Citādi, domāju, ka izvēles ir pietiekami nozīmīgas, kas arī rada vairākspēlējamību.

Vērtējums

Pirmajā spēlē, mēs ar sievu izspēlējām partiju 7 minūtēs, un abiem bija sajūta: „Un tas ir viss?“. Taču, spēlējot atkārtoti, mēs vairāk iedziļinājāmies taktikās, kas arī radīja skaidrību, ka spēles izvēles ir nozīmīgākas, nekā sākotnēji šķiet. Tās ir vēl būtiskākas 4 un 5 spēlētāju sacensībās. Šī ir laba īsspēle, kas var tikt izmantota arī lai iemācītu dažas ļoti bieži izmantotas mehānikas jauniem spēļu entuziastiem. Ātri, jautri, pārdomāti — iesaku.

Spēli vari iegādāties Brain Games veikalos Rīga Plaza 1. stāvā vai K. Barona ielā 55, vai arī interneta veikalā*:  Orc-lympics

Board Game Geek reitings: 7.2

Autors: Kristaps Auzāns

Bildes no Brain Games un Brain Games Publishing

* Bezmaksas piegāde visā Latvijā. Iepērkoties interneta veikalā piedalies izlozē „Iepērcies un laimē!“


Komentēt: