Dāvājam Latvijai jaunu galda spēli — „Šurpu turpu“!

Vai meklē patriotisku dāvanu Ziemassvētkos? Spēle „Šurpu turpu“ būs lieliska izvēle!

Jaunā, Latvijā radītā galda spēle „Šurpu turpu“ piedāvā lielisku iespēju kopā ar draugiem vai ģimeni apceļot Latvijas skaistākās vietas, neizejot no mājas. Izglītojošo un izklaidējošo spēli veidojušas jaunietes Annija Rošāne un Vita Konopecka, ilustrācijas spēlei zīmējis karikatūrists Gatis Šļūka un tā tapusi Latvijas Kultūras akadēmijas konkursā Kultūras kanons.

Spēle Šurpu turpu nodrošina atpūtu izglītojoties un ļauj iepazīt dažādas Latvijas vietas. Viens no spēles mērķiem ir sekmēt interesi un vēlmi apskatīt spēlē iepazītās vietas arī klātienē. Spēles autores uzsver, ka ar spēli vēlējās ne tikai sekmēt valsts iekšējo tūrismu, bet arī pievērst sabiedrību dabas aizsardzības tematikai. Spēles autores norāda, ka Šurpu turpu varētu kļūt par aizraujošu mācību uzdevumu skolēniem dabaszinības vai ģeogrāfijas stundās.

Spēle ir ļoti vienkārša un būs piemērota gan pieaugušajiem, gan bērniem no 7 gadu vecuma. Spēles laukums ir Latvijas karte, tās teritorija sadalīta 4 novados ar kopumā 60 apskates objektiem. Katram apskates objektam ir sava informācijas kārts ar aprakstu par to. Lai uzvarētu, ir jāapmeklē 4 objekti — pa vienam katrā novadā — un jāizpilda spēles beigu uzdevums, kuru spēlētāji izlozē spēles sākumā.

Lai izveidotu spēli, tās autores īpašu uzmanību pievērsa Latvijas tūrisma objektu vēsturei, to izcelsmei, teikām un nostāstiem. Autores stāsta, ka spēles veidošana bijis labs un vērtīgs ceļojums, kas vēl nav beidzies. „Mans ceļojums sākās ar dažu frāžu iemācīšanos lībiešu valodā, jo mani ļoti interesēja Līvu krasts. Tagad es studēju somugru studijas, mācos igauņu, somu, vēlāk arī lībiešu valodu. Šis process, lai arī cik banāli tas izklausītos, ļāva pavērt acu skatu virs horizonta, redzēt tālāk, vairāk, skaidrāk. Uzdrīkstēties, pārkāpt robežas, darīt tieši to, kas ir nepieciešams mūsdienās, nesekot kopējai straumei, bet virzīties pa savu, individuālo ceļu, rūpīgi plānojot pieturas un atspēriena punktus. Apzināties esošo un iespējamo, izvērtēt iespējas. Šie minētie aspekti ir svarīgi arī spēles gaitā,” saka spēles autore Annija Rošāne.

Vita Konopecka arī atzīst, ka Latvijas simtgade ir atskaites punkts ne tikai valstij, bet arī katram individuāli. „Šis laiks ir ideāls gan svinībām, gan pagātnes notikumu analīzei, lai saskatītu un izvirzītu nepieciešamos mērķus nākotnei un nodrošinātu ne vien ilgtspējību, bet arī paaugstinātu labklājību kopumā. Mans mērķis, strādājot kopā ar Brain Games pie izglītojošās spēles, bija dot impulsu skolēniem kļūt tuvākiem ar savu zemi un valsti“.

Galda spēles ilustrāciju autors, karikatūrists Gatis Šļūka, kuram šī bija pirmā sadarbība ar Brain Games, stāsta, ka atšķirībā no ierastajām politiskajām karikatūrām, šis bija visnotaļ pozitīvs projekts. „Bija patiesi interesanti izdomāt, kā vislabāk atainot dažādās Latvijas vietas. Izrādās, ka Latvijā daudz vēsturisko vietu saistās ar velniem!“.

Brain Games spēļu redaktors Reinis Butāns norāda, ka „šī spēle mums ir jo īpaši svarīga — Latvijas simtgadē mēs vēlamies veicināt un radīt labvēlīgu augsni vietējo autoru darbiem. Mēs lepojamies ar Latviju un ticam, ka latviešu jaunatne ir radoša un spējīga uz apsveicamiem rezultātiem. Spēle rotaļīgā veidā dod nelielu ieskatu Latvijā, kur katrs var ieraudzīt gan jau pazīstamas vietas, gan uzzināt ko jaunu.“

Pērc spēli mūsu veikalos Rīga Plaza un K. Barona ielā 55, kā arī interneta veikalā!

Iepazīsties ar spēles noteikumiem šeit.


1 Atbilde

Evija
Evija

decembris 30, 2018

Labdien! Sakiet, kad spēle tika izdota?

Komentēt: