Azul apskats

Ir pienācis laiks apskatīt lielo šī gada čempionu — pasaules prestižākās spēļu nominācijas „Spiel des Jahres“ ieguvēju Azul. Vai šī spēle ir tik laba, kā to cildina? Jā! Dodieties uz veikalu un pērciet! Bet, ja gribat zināt ko vairāk, izlasiet spēles apskatu.

Tematika

Spēlētāji uz saviem spēles lauciņiem veido skaistas portugāļu flīžu mozaīkas. Tā arī ir visa tematika, kas, šādi aprakstot, šķiet nekāda, taču spēles gaitā tas ir jūtams. Komponentu askētika un augstā kvalitāte liek sajusties, it kā mēs tiešām ko mālētu kopā, taču, lai kā censtos, spēle nav īpaši tematiska.

Komponenti

Komponenti ir ļoti askētiski, augstas kvalitātes un ar pārdomātu dizainu. Šī ir no tām spēlēm, kuras detaļas paņemot rokās, rodas sajūta, ka tiek cilāts kas vērtīgs. Spēles pamatelements ir ļoti izturīgas un biezas plāksnītes, kas patīkami klab, sitoties vienai pret otru. Dizaineri mierīgi varēja izvēlēties arī kartona plāksnītes, kas vispār nemainītu spēles mehāniku, bet ticiet — spēle tad kaut ko zaudētu. Katram spēlētājam ir individuāls spēles laukums, kur ērti visu izvietot. Taču neizprotama ir punktu skaitīšanas metode, jo pie spēles, kur tik ļoti padomāts par askētiku, kubiņš, ar kuru tiek skaitīti punkti un kuru tik viegli ir izgrūstīt, izskatās kā aizvietojuma komponents, kas paņemts no citas spēles.

Mehānika

Spēle ir vienkārši eleganta. Spēles sākumā ir izveidoti vairāki apaļi lauciņi, bet uz katra ir noliktas 4 plāksnītes. Savā gājienā spēlētājs izvēlas vienu plāksnīšu tipu no kāda no lauciņiem, paņem visas tā veida plāksnītes un palikušās iestumj spēles laukuma vidū. Tad darbības notiek ar individuālo spēles laukumu, kur šīs plāksnītes tiek izvietotas. Āķis slēpjas tajā, ka izvietošanas iespējas ir ierobežotas, un pavisam drīz tu vairs nevēlies ņemt 6 oranžās plāksnītes, jo katra plāksnīte, ko nevarēs novietot, dos mīnus punktus.

Lai gan sākumā šķiet, ka izvēles ir vienkāršas un visi varianti ir vienlīdz labi, pēc pirmajiem pāris raundiem tu sāc pētīt, rēķināt un skatīties, ko vajag taviem pretiniekiem. Viens no iemesliem, kāpēc Azul ir izcils, ir tas, ka tev ne tikai jādomā, ko vajag tev, bet arī konstanti jāskatās, ko krāj tavi pretinieki.

Spēle parasti ilgst 5–6 raundus, kuru laikā kādam ir izdevies sakrāt rindu, kas iniciē spēles beigas, taču šī ir meistarības ne ātruma spēle, jo parasti uzvarēs tas spēlētājs, kurš būs labāk izvietojis savas flīzes un spējis iegūt dažādus bonusus.

 

Vairākspēlējamība

Katru spēli tiek darīts viens un tas pats, nav atšķirīgas spēles uzstādīšanas, taču spēlētāju mijiedarbība ir tik augsta, ka vairākspēlējamība ir ļoti liela. Līdz šim katru reizi, kad esmu spēlējis Azul, esmu to izspēlējis vismaz divas reizes. Spēle ļoti aizrauj, un tiem, kas neuzvarēja, uzdzen pamatīgu azartu par revanšu. Ņemot vērā, ka spēli var izspēlēt 40 minūtēs, tas ir optimāli, lai aicinātu uz revanšu.

Vērtējums

Spēles tituls ir pelnīts. Azul ir netipiski aizraujoša abstraktā spēle, kas pieejama jebkuram spēlētājam, tajā ir gana daudz taktikas pieredzējušiem spēlmaņiem, kā arī iespēja konkurēt jaunajiem. Domāju, ka šī ir viena no pēdējā laika labākajām un pieejamākajām abstraktajām spēlēm. Vienīgais mīnuss ir tas, ka spēlētāju skaits ir ierobežots līdz 4 cilvēkiem, bet  citādi tā ir viena no drošākajām izvēlēm iegādāties spēli, kas patiks visiem. Vērtējums 9 no 10.

Spēli vari iegādāties Brain Games veikalos Rīga Plaza 1. stāvā vai K. Barona ielā 55, vai arī interneta veikalā*:  Azul

Board Game Geek reitings: 8.0

Autors: Kristaps Auzāns

Bildes no Board Game Geek.

*Bezmaksas piegāde visā Latvijā. Iepērkoties interneta veikalā piedalies izlozē „Iepērcies un laimē!


Komentēt: